Werken bij FlexFront? | inloggen adviseur | contact

Uw klant komt bij u voor een hypotheek. Steeds vaker hoort u daarbij de wens tot verduurzaming en/of verdere verlaging van de maandlasten. Echter, vaak is er onvoldoende tijd en ruimte om daar op dat moment aandacht aan te besteden. Zonde, want de hypotheekaanvraag is hét moment om ook de verduurzaming en lastenverlaging te regelen. De Verduurzaming Service van FlexFront, in samenwerking met Susteen, biedt uitkomst!


Hoe werkt de Verduurzaming Service?

U attendeert uw klant voorafgaand of tijdens het intake- of adviesgesprek op verduurzaming en uw samenwerking met de door ons gekozen verduurzamingspartner Susteen. U of uw klant vult het formulier hieronder in en er wordt vervolgens een telefonisch gesprek tussen uw klant en Susteen ingepland. Dat gesprek duurt gemiddeld een kwartier en geeft Susteen voldoende informatie om een vrijblijvend rapport met daarin een opsomming van de te nemen maatregelen en een indicatieve offerte op te stellen. Waarbij uiteraard rekening wordt gehouden met de subsidie mogelijkheden. Dit rapport wordt binnen 24 uur geleverd en is mede gebaseerd op data uit diverse betrouwbare bronnen.

U, als hypotheekadviseur, weet dan meteen met welk bedrag u rekening moet houden in de financieringsopzet én u heeft de verbouwingsspecificatie in handen die nodig is voor het regelen van de financiering. U kunt direct door met uw traject.

 

Een gedegen verduurzamingsadvies

Wanneer uw klant zeker weet de woning te gaan kopen, maakt Susteen een afspraak met uw klant voor een woningbezoek.

Tijdens het woningbezoek wordt alles exact opgenomen zodat een definitieve offerte opgesteld kan worden. Dit zal binnen de ruimte zijn, waarmee u rekening heeft gehouden in uw financieringsopzet. Als uw klant akkoord is met de offerte en deze tekent, worden de werkzaamheden ingepland.

 

Volledige ontzorging voor uw klant

Susteen geeft het verduurzamingsadvies, plant de werkzaamheden, contracteert de installateurs en begeleidt de werkzaamheden. En neemt de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van alle werkzaamheden. Ook de mogelijkheden voor subsidie worden met de klant doorgenomen. FlexFront heeft bewust voor Susteen gekozen als betrouwbare en zeer klantgerichte verduurzamingspartner. 
 

Ook ontzorging voor u als adviseur

U regelt doorgaans de telefonische intake met Susteen en dat is eigenlijk het enige dat u als adviseur zelf hoeft te doen. U regelt de financiering binnen de hypotheek op basis van het offertebedrag. Susteen neemt het contact met uw klant over voor wat betreft offerte, planning en uitvoering van de werkzaamheden.

Het grote voordeel van deze werkwijze is dat u tijdens het hypotheekaanvraagtraject niet of nauwelijks aandacht aan de verduurzaming hoeft te besteden.

 

Gebruik maken van de Verduurzaming Service?

  • Wilt u gebruik gaan maken van deze handige dienstverlening voor uw klant en heeft u al een samenwerkingsovereenkomst met FlexFront? Vul dan eenmalig het addendum in en stuur het op. Heeft u nog geen samenwerkingsovereenkomst? Die regelt u hier. U heeft geen separaat contract met Susteen nodig.
  • FlexFront heeft met Susteen afgesproken dat u een vergoeding ontvangt. U krijgt 4% vergoeding over elke aanneemsom. Deze vergoeding wordt verrekend via FlexFront, na aanvang van de werkzaamheden.
  • Hoe schakelt u Susteen in voor een intakegesprek? Hieronder vindt u een formulier dat u (of uw klant) kunt invullen. Hier kan direct een telefonische afspraak gepland worden op een moment dat voor u en uw klant handig is; voor, tijdens of na het hypotheekadviesgesprek. Bent u de adviseur, vult u dan de gegevens van uw klant in en vul bij het veld 'opmerkingen' uw TP-nummer in (te vinden op uw factuur).