inloggen adviseur | contact

De Klantreis

Als hypotheekadviseur bent u de sparringpartner van de consument. Vanaf de oriëntatiefase tot de koop staat u uw klant bij. Gedurende deze klantreis veranderen zijn behoeftes. Wat betekent dat voor zijn verwachtingen jegens u? 

In de tijd waarin de positie van geldkverstrekkers verandert en daarmee ook de rol van adviseurs verschuift, is het van groot belang dat de adviseur het consumentengedrag begrijpt en blijft begrijpen. Om de adviseur daarin te ondersteunen, hebben FlexFront, MUNT Hypotheken en Nationale Waarborg een onderzoek laten uitvoeren door neuromarketingbureau Neurensics waarin duidelijk wordt welke emoties consumenten tentoonspreiden tijdens de diverse fases van het hypotheekproces.

In dit wetenschappelijk onderzoek zijn de onbewuste verwachtingen onderzocht die de consument heeft van de adviseur en wat de adviseur zelf denkt dat de consument van hem verwacht. Ook is er voor het eerst in de geschiedenis wetenschappelijk onderzocht wat er in het brein van de consument gebeurt gedurende verschillende fases van het hypotheektraject.

In de brochure 'Van kijken naar kopen' leest u de samenvatting van de uitkomsten van het onderzoek. U ontvangt een exemplaar van de brochure indien u uw contactgegevens achterlaat via samenwerken@flexfront.nl.

 

Deze video toont een samenvatting van de onderzoeksresultaten:

 

Regelmatig vindt u op deze pagina uitgewerkte actiepunten voor de toekomstbestendige hypotheekadviseur:

Welke eigenschappen ziet een consument graag terug bij een hypotheekadviseur?

 

Wat voor adviseur wilt u zijn? Handige tips leest u in het artikel Durf keuzes te maken over authenticiteit en klantenbinding.

Authenticiteit toont u ook via uw communicatiekanalen. In deze Do’s and don’ts leest u over het gebruik van foto’s op uw website.