inloggen adviseur | contact

Eigenlijk wil elke schakel in de keten van het hypotheekproces hetzelfde en toch verstaan we elkaar niet altijd even goed. Dit komt omdat elke schakel de focus op andere zaken legt, simpelweg omdat elke schakel een andere rol heeft in het belang de klant te dienen.

 

De geldverstrekker concentreert zich, vanuit riskmanagement en fundingcontinuïteit, op de opbouw van een bestendige klantportefeuille, de acceptatie-afdeling focust op een juiste interpretatie van de acceptatievoorwaarden en de hypotheekadviseur wil de hypotheek voor zijn klant regelen.

 

FlexFront organiseert met regelmaat acceptatie workshops voor binnendienstmedewerkers. In deze workshops presenteert de acceptatieafdeling , samen met de geldverstrekker, concrete voorbeelden van het acceptatiebeleid en krijgt u inzicht in de wijze waarop een document wel of niet de toets der kritiek kan doorstaan.  Bovendien doorloopt u, samen met de acceptant, een hypotheekdossier en wordt u duidelijk welke aspecten in een dossier voor ons belangrijk zijn.  Aan het eind van de workshop is u het waarom achter onze keuzes duidelijk en is er een groter inzicht en wederzijds begrip gerealiseerd.

 

Data workshop Hypotheekacceptatie

Dinsdag 30 mei | NIBC Direct voor zelfstandigen (korter dan 3 jaar) = VOL

Nieuwe data voor volgende edities volgt in de 2e helft van het jaar

 

Onze workshops worden goed gewaardeerd, 64% van de deelnemers geeft aan zeer tevreden te zijn.

Uit onze evaluatie blijkt dat men zich inschrijft voor de workshop om vooral meer inzicht te krijgen in het acceptatieproces, waar liggen de knelpunten en hoe kan men het proces versnellen. Het creëren van wederzijds begrip en de kennismaking met ons acceptatieteam speelde ook een belangrijke factor. Een greep uit de reacties van de deelnemers:

 

“Ik ben graag op de hoogte van de processen die FlexFront hanteert en waar zaken beter kunnen lopen. Door geïnformeerd te worden over de knelpunten kan ik in de toekomst gerichter zaken aanleveren en zo de foutkans verlagen. Dat is winst voor alle partijen”

 

“Beter inzicht krijgen in de beoordeling van documenten bij een acceptant. Om op die manier het voortraject hypotheekaanvraag bij ons als tussenpersoon te versnellen”

 

“Als (beginnend) hypotheekadviseur meer bekend raken met het acceptatieproces en de verwerkingswijze”

 

“Ik wilde graag eens zien hoe het aan de andere kant (de acceptatie) verwerkt wordt. En ik wilde ook eens de mensen ontmoeten die ik regelmatig aan de telefoon heb”

 

"Meer begrip als het ooit langer duurt…(wat bijna nooit het geval is). En een nog fijnere communicatie”

 

Als organisatie zijn we dagelijks bezig met het leveren van service waar u blij van wordt, deze workshops zijn daar onderdeel van. Naast de informatievoorziening hebben we ook als doel het bevorderen van onze relatie met u. Want hoe blij wordt u nou echt van ons? De samenwerking wordt door deelnemers als zeer positief ervaren. Dat vinden we ontzettend fijn om te horen, we proberen het elke dag een stapje beter te doen voor u als klant.

 

“In 1 woord: TOP!”

 

“Prettige samenwerking met een team van collega’s die net als de adviseur het klantbelang voorop stellen”

 

“De samenwerking verloopt soepel en vlot, heel fijn!”

 

“Een provider die doet wat hij belooft“

 

“Prettig en laagdrempelige onderneming waarbij de medewerkers ondanks hun drukke werkzaamheden toch tijd vrij maken om ons te woord te staan en mee te laten kijken”