FAST inlog adviseur | contact

"Altijd op zoek naar een passende oplossing"

Katinka Rademaker werkt inmiddels ruim zeven jaar bij de Voorbespreekdesk van FlexFront. Zij heeft jarenlange ervaring op het gebied van hypotheken aan de front office kant en helpt de advieskantoren met complexe dossiers. Dit werk doet zij met volle energie en een glimlach.

Daarom de eerste vraag aan Katinka, wat zijn jouw drijfveren in het werk?

Wat ik het leukste aan mijn werk vind, is het dagelijks contact met verschillende mensen; adviseurs, acceptanten en medewerkers bij de geldverstrekkers. Samen kijken we naar een passende oplossing voor de klant. Iedere voorlegcase of aanvraag willen we graag afhandelen. We doen er alles aan om tot een finaal akkoord te komen. Ik verkoop eigenlijk geen ‘nee’ en wanneer het echt niet anders kan, onderbouw ik dat goed met waarom het niet mogelijk is. Daarmee help je de klant optimaal. Dit doe ik niet altijd alleen. Als ik een andere invalshoek nodig heb, roep ik het advies in van geldverstrekkers of een van mijn collega’s. Er zit zoveel kennis en ervaring bij FlexFront. Zo bieden we de klant de beste dienstverlenging.

Op de Voorbespreekdesk komen vanzelfsprekend veel vragen binnen van adviseurs. Wat zijn de meest voorkomende vragen die jullie ontvangen?

Het varieert enorm. Sommige vragen beantwoord je snel en andere vragen kosten wat meer tijd. De meeste vragen die we binnen krijgen, zijn bijvoorbeeld  ‘Met welk inkomen mag ik rekenen?’, ‘Is het onderpand acceptabel?’. We krijgen veel vragen over de Meeneemhypotheek. In de huidige hypotheekmarkt een veel voorkomende vraag. Adviseurs leggen hun dossier bij ons voor als ze twijfelen bij een dossier. We willen allemaal een passende oplossing voor de klant.

Hoe ga je om met de uitdagingen die je tegenkomt?

Eerst breng ik goed in kaart waar het pijnpunt van een case of dossier ligt. Vaak weet je wel hoe geldverstrekkers hier mee omgaan en vervolgens ga ik in gesprek met de adviseur. Ik motiveer waarom het voor de adviseur en de klant toch mogelijk is om de hypotheek te verstrekken, ondanks dat het niet helemaal binnen de lijntjes past. Ik zoek graag de randjes van het grijze gebied op. Op de Voorbespreekdesk komen de dossiers binnen, die niet lekker door het proces gaan. Ik zoek dan naar een manier om het weer goed op de band te krijgen. Lukt dat niet, dan kijk ik bij welke geldverstrekker het wel wellicht mogelijk is. Altijd even verder kijken dan je neus lang is en natuurlijk je boerenverstand gebruiken.

Volgens mij ben je een vroege vogel. Kun je een korte beschrijving van je werkdag geven?

Ja, rond 07.30 uur begint mijn werkdag. Je weet eigenlijk nooit echt goed wat de dag je gaat brengen. Het is zo wisselend, geen dag is hetzelfde. De dag kan rustig beginnen en halverwege de middag moet je alle zeilen bijstellen om alles voor elkaar te krijgen. Meestal neem ik de dossiers die wij monitoren aan het begin van de dag even door. Ook na 17.00 uur wordt bij ons, Stater, Quion en de geldverstrekkers nog gewerkt. Soms is er een actie in het dossier geweest, nadat ik de vorige dag uitgelogd ben. Ik zet het dossier uit naar de juiste afdeling. Het werk komt bij ons van verschillende kanten binnen: telefoon, mailboxen, de Voorbespreektool in Fast, berichten/taken in Fast. Op de Voorbespreekdesk sta je de hele dag klaar voor adviseurs, relatiemanagers, acceptanten, geldverstrekkers en mijn collega’s.

Onze pay off is ‘Service waar u blij van wordt’. Wanneer sluit je de dag af met een glimlach?

Ik sluit de dag af met een glimlach, wanneer het lekker druk geweest is en de tijd voorbij gevlogen is. Mijn zaken voor elkaar gekregen heb, waarvan ik in eerste instantie dacht ‘Oké, we gaan ervoor en zien wel waar het schip strandt’. Dat ik leuke gesprekken heb gehad en die gaan niet altijd over hypotheken. Veel adviseurs heb ik regelmatig aan de lijn en ik zie hen echt als collega’s. Ik ben tevreden wanneer ik goede tips gegeven heb, zodat iemand weer verder kan met een advies en/of dossier. Complexe of afgewezen dossiers ergens anders onder heb gebracht of toch een akkoord bij de geldverstrekker gekregen heb. Kortom, als alles naar tevredenheid is afgehandeld.

Ik leer nog steeds iedere dag, zelfs na 25 jaar in hypothekenland. Ik was even bang met de nieuwe wet- en regelgeving, dat de regels heel zwart/wit werden en er daardoor geen uitdagingen meer voor mij zijn. Gelukkig is het grijze gebied er nog steeds. Je moet hem alleen wel zelf opzoeken. 

Katinka Rademaker
Katinka Rademaker 030 600 5120