FAST inlog adviseur
maandag, 17 mei 2021 09:52

Onze oud-collega Michael Schouten maakte - na 10 jaar voor FlexFront gewerkt te hebben - onlangs de overstap van serviceprovider naar geldverstrekker. Waarom heeft hij deze stap gemaakt en hoe bevalt het werken bij MUNT Hypotheken nu na 2 maanden?

Ik heb met heel veel plezier voor FlexFront gewerkt. Het was ook best wel lastig om die overstap te maken, maar ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Die heb ik bij MUNT Hypotheken zeker gevonden. Wat ik niet wist is dat bij MUNT Hypotheken echt heel veel mogelijk is. Als het verantwoord is en een goed verhaal dan is het ook echt bijna altijd mogelijk. Er worden maar heel weinig voorleggers afgewezen. We zeggen echt heel vaak ‘ja, dat kan’. De nadruk ligt voor mij nu veel meer op de inhoud van een dossier en die rol past mij beter.

 

Ik denk dat het alleen maar een voordeel is dat ik zo lang bij een serviceprovider heb gewerkt. Ik begrijp heel goed hoe het is om een dossier voor te leggen en je te verantwoorden. Van MUNT uit is er iedere week overleg met FlexFront. En ook bijna iedere week delen we wel een MUNT-tip met de acceptanten die voor ons werken. MUNT Hypotheken heeft daarnaast een portal gebouwd waar alle acceptatievoorwaarden en regels en tips terug te vinden zijn. Dat is echt uniek. Een MUNT acceptant bij FlexFront is altijd up-to-date met zijn kennis. Daarnaast kijken we iedere twee maanden naar speciale voorleggers die we nogmaals bespreken met de acceptanten. We zien de acceptanten van FlexFront ook echt als collega’s. Tenslotte werken ze in volmacht van ons en spreken deze acceptanten onze klanten het meest. We moeten het samen doen en samen staan we voor MUNT Hypotheken.

 

We staan ook altijd open voor opmerkingen over ons beleid. Als een adviseur of een acceptant aangeeft dat iets niet logisch is of als iets anders kan, dan kijken we altijd of we ons beleid of werkwijze daarop kunnen of willen aanpassen. Soms starten we dan eerst met een pilot om te kijken of het haalbaar is dit structureel door te voeren. Hierdoor kunnen we een aanpassing gefaseerd invoeren en kunnen we zien wat er allemaal op ons afkomt. 

 

Wat echt top is bij MUNT Hypotheken is dat de lijnen kort zijn. MUNT heeft een voorlegdesk ingericht, hier kan de acceptant terecht met alle acceptatie en beheer vragen. Dat werkt echt goed. Wij zijn beslissingsbevoegd en kunnen daardoor snel schakelen. Zo kan het zomaar gebeuren dat als er om drie uur ’s middags nog een voorlegger binnenkomt, deze voor vijf uur nog goed gekeurd wordt. Zelfs als dat dossier, om wat voor reden dan ook, nog langs het management moet. Ook dat is echt uniek. Bij een gemiddelde bank kan dit zomaar twee weken duren. MUNT Hypotheken staat voor snel duidelijkheid.

 

Wat ook uniek is bij MUNT is dat wij, ondanks dat wij veel van onze werkzaamheden outsourcen, voor Bijzonder beheer een eigen afdeling hebben opgezet. We vinden dit belangrijk. En op deze manier kunnen we klanten die in moeilijkheden dreigen te komen, helpen op een persoonlijke  manier zoals wij dat graag willen. En ook dat werkt goed. Klanten waarderen dat enorm.

 

Er zijn ook overeenkomsten tussen FlexFront en MUNT Hypotheken. Toen ik hier de eerste week kwam werken – gelukkig mocht ik gewoon op kantoor komen -  voelde dat als thuiskomen. Ik herken hier veel van die unieke FlexFront cultuur; laag drempelig en een platte organisatie. De medewerker is hier echt belangrijk. Er wordt alles aan gedaan om het naar je zin te maken en gezorgd dat het goed met je gaat. Daarnaast staat, net als bij FlexFront, het klantbelang voorop. En zo zit ik er zelf ook in. We willen echt meedenken met de adviseur. De mens achter het dossier, daar gaat het om. En denken ‘hoe kan het wel’, want daarmee zet je de klant centraal.