FAST inlog adviseur | contact
“U ontzorgen, zodat u zich volledig op uw klant kunt richten. Daar zijn wij voor. Samen de allerbeste dienstverlening”

Michiel van der Linde

Stuur mij een bericht [email protected]

Alle blogs van Michiel van der Linde

vrijdag, 16 februari 2024 09:12

Alles voor de klant. Dus ook alles voor het onafhankelijk intermediair!

Vergelijkingskaart een fopspeen? Populisme om dat te zeggen? Het spatte er onlangs vanaf in de vakmedia. We weten van de betrokken organisaties achter die artikelen (DFO en OvFD) hoe hard zij knokken voor het belang van het onafhankelijk intermediair.

Lees meer
vrijdag, 15 december 2023 12:00

Actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst, maar er gebeurt zo weinig!' En: 'Alleen maar als we tijd hebben!' Naast: 'Ik ben te druk met nieuwe klanten!' En niet te vergeten: 'Dan moet de geldverstrekker eerst maar eens data delen!' Laat staan: 'Actief beheer, dat kost alleen maar geld!' Etcetera, etcetera.... Allemaal uitspraken van vakbroeders met goede intenties maar te weinig doorzettingsvermogen. Je zou bijna geloven dat er helemaal niets gebeurde.",  aldus  Michiel van der Linde, Commercieel Directeur van FlexFront.

Lees meer
vrijdag, 10 november 2023 12:00

Een keuze uit één is geen keuze: zonder vergelijk geen advies

Interessant, al die fuzz rondom het begrip ‘advies’. Ooit is de hypotheek door onze autoriteiten aangeduid als een impactvol of complex product, waar uitgebreide advisering een vereiste is. Waar een adviseur een brede verkenning doet in klantbehoeften en marktmogelijkheden, om uiteindelijk het optimale product voor de klant te selecteren. Als dat traject niet gevolgd wordt, is er dan eigenlijk wel sprake van advies?

Lees meer
vrijdag, 13 oktober 2023 12:00

Gedeelde data

Actief Klantbeheer gaat nog beter met gedeelde data. Dit betoogt Michiel van der Linde, Commercieel Directeur FlexFront, in de serie Actief Klantbeheer.

Lees meer
donderdag, 14 september 2023 12:00

Dít moet Den Haag doen om de woning- en hypotheekmarkt vlot te trekken

De verkiezingen komen er over een paar maanden aan. Gevolgd door een formatie. En pas dan hebben we weer een missionair kabinet. Hoelang zal dat nog duren? Hopelijk kort. Maar belangrijker nog: wat gaat het nieuwe kabinet doen, specifiek in ons domein de woonmarkt? Laten we daar eens over dromen.

Lees meer
donderdag, 03 augustus 2023 12:00

Oh, wat een raar hypotheekjaar!

De zomervakantie is een lekker mijmermoment. De belangrijkste gebeurtenissen van het afgelopen jaar kunnen we nog eens rustig doornemen.

Lees meer
dinsdag, 06 juni 2023 12:00

Lokale held, zet ‘m op!

Onlangs hielden we een peiling onder advieskantoren om te zien hoe zij tegen de markt aankijken, waar hun uitdagingen liggen en hoe ze handelen. Aardig wat kantoren vulden de vragenlijst in - waarvoor dank - en wij sloegen aan het analyseren. En toen schrok ik.

Lees meer
donderdag, 13 april 2023 12:00

Wordt hypotheekadvies geraakt door artificial intelligence?

Sinds een week of wat worden we overspoeld met berichten over hoe geweldig ChatGPT is. Laten we eens dichtbij huis beginnen en kijken wat de impact van AI kan zijn op het hypotheekadvies. Met de hoop dat adviseurs altijd nodig blijven.

Lees meer
donderdag, 02 maart 2023 12:00

Honderd klanten aanschrijven levert zeker acht betaalde adviesgesprekken op

 Op hypotheekevents wordt telkens uitgebreid gesproken over de ‘noodzaak’ om over data te beschikken voordat je actief beheer kunt uitvoeren. Maar is dat werkelijk nodig? De ervaring leert van niet. 

Lees meer
woensdag, 11 januari 2023 12:00

In kleine stapjes naar een ‘groen’ huis

 We willen, we moeten, we gaan verduurzamen. Als hypotheekadviseur speel je een cruciale rol in het stimuleren en adviseren van jouw klanten en het regelen van de financiering. Hoe? 

Lees meer
woensdag, 13 oktober 2021 09:12

Er is ruimte voor iedereen, ook voor de kleine adviseur

Kwaliteit kan alleen geleverd worden door grote intermediaire organisaties? Wat een onzin!

Lees meer
vrijdag, 19 juni 2020 09:47

Sterker uit de crisis dankzij een toekomstbestendige samenwerking met onze adviseurs

Sterker uit de crisis komen, dat namen we ons bij FlexFront stellig voor toen we begin maart geconfronteerd werden met de lockdown en het exponentieel stijgende aantal aanvragen. We waren niet voorbereid op deze aantallen. We werkten natuurlijk al vanuit huis maar niet zo massaal als nu. We zagen elkaar niet meer, maar waren drukker dan ooit tevoren.

Lees meer
donderdag, 07 mei 2020 08:22

Dubbele gedachten

Al wakker wordende op deze bevrijdingsdag neem ik het nieuws tot me en begrijp dat de lock-down maatregelen verder versoepeld worden.

Lees meer
woensdag, 08 april 2020 08:49

Open brief aan adviseurs én collega’s

Wat een tijden zijn dit. De coronacrisis brengt zoveel spanning. De wereld staat in brand. Zelf vraag je je af hoe dichtbij het virus gaat komen. Je hoopt toch niet dat je naasten...

Lees meer
dinsdag, 10 maart 2020 12:16

De allerbeste serviceprovider...

Na jaren aan geldverstrekkerskant te hebben gewerkt heb ik onlangs de overstap gemaakt naar een andere plek in de bedrijfskolom. Ik werk nu voor een serviceprovider. Van tevoren dacht ik dat ik wel wist hoe het er daar aan toe zou gaan, maar ik werd toch verrast.

Lees meer