Na jaren aan geldverstrekkerskant te hebben gewerkt heb ik onlangs de overstap gemaakt naar een andere plek in de bedrijfskolom. Ik werk nu voor een serviceprovider. Van tevoren dacht ik dat ik wel wist hoe het er daar aan toe zou gaan, maar ik werd toch verrast.
Kenmerkend verschil tussen een geldverstrekker en een serviceprovider is dat de verdienste niet elke maand komt in de vorm van rentebetaling. Maar dat, alleen maar upfront, eenmalig en voor een luttele paar honderd piek een topservice moet worden verleend. En doe je het niet goed als serviceprovider dan krijg je zowel het intermediair als de geldverstrekker over je heen. Dat is natuurlijk volledig terecht, maar het betekent wel dat je voortdurend moet pieken en net zo goed of slecht bent als je laatste dossier. Elke keer weer moet je je bewijzen. Een totaal andere dynamiek.
Als serviceprovider moet je voortdurend schakelen met de beschikbare acceptanten, de acceptatiekwaliteit, dagverwerking etcetera. Alles ten dienste van de klant die in spanning zit rondom de financiering van zijn huis. Daarnaast ben je niet alleen bezig met de business van vandaag, maar ook met die van morgen en overmorgen. Daarbij moet je de juiste IT-investeringen doen en kiezen op welke manier je je service wil ontwikkelen. Hoe blijf je relevant voor klant, intermediair en geldverstrekker. Spannend en boeiend.
Er wordt hier keihard gewerkt en we doen er alles aan om vandaag en dus ook morgen en overmorgen de allerbeste serviceprovider te zijn. Ik ben daarvan onder de indruk. Maar doen we het goede? Dat bepalen onze klanten. Graag roep ik u, als intermediair, op om ons feedback te geven. Wat zou u graag zien dat wij doen, waar gaat het goed en waar moet het beter? Laat het me weten [email protected] en we gaan ermee aan de slag. Dank voor uw input!
Michiel van der Linde
Commercieel Manager